جستجو:
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 19745
زمان انتشار: 16 اسفند 1390 12:37:00
پشت پرده توقف توليد ريو در ايران

تحريم يا ايربگ ؛ كداميك ريو را از ايران گرفت ؟

طبق قانون قرار بود تولید خودروهای سواری كه فاقد کیسه هواهستند از ابتدای دی ماه سال جاری متوقف شوند اما...
تحريم يا ايربگ ؛ كداميك ريو را از ايران گرفت ؟

به گزارش خبرنگار بازار خبر ،طبق قانون قرار بود تولید خودروهای سواری كه فاقد کیسه هواهستند  از ابتدای دی ماه سال جاری متوقف شوند اما در این میان شرکت کیا نیز اعلام کرده بود که به دلیل عدم جانمایی در زمان طراحی، اجازه نصب کیسه هوا روی خودرو ریو را نخواهد داد و به این ترتیب مسئولان سایپا اعلام كردند كه توليد اين خودرو را متوقف خواهندكرد.

سواری ريو كه محصولي از شرکت کیا موتورز کره جنوبی از سال84 توسط شركت سايپا در ايران توليد شد و عواملي نظير قيمت مناسب و مصرف سوخت كم در مدتي كوتاه طرفداران زيادي را براي خود دست و پا كرد .

اما اكنون كه نزديك به 7 سال از عمر ريو در ايران مي گذرد ، مسئولان سايپا اقدام به گمانه زني ها و اظهارات پراكنده اي در خصوص توقف توليد اين خودرو كرده اند ؛ اما موضوعي كه در اين بين بيش از ديگر عوامل ذهن را درگير خود مي سازد دليل اصلي توقف توليد ريو و تفكر مسئولان در خصوص جايگزيني مناسب براي اين خودرو  با مشخصات فني مشابه است كه تاكنون هيچ يك از مسئولان سايپا بدان پاسخ روشني نداده اند.

در اين خصوص با داوود ميرخاني رشتي مشاور انجمن خودرو سازان و احمد نعمت بخش دبير انجمن خودروسازان به گفتگو نشسته ايم :

داوود ميرخاني رشتي دبير اسبق انجمن خودروسازان با تاييد اينكه قانون جديد اجازه ي توليد خودروي بدون اير بگ را نمي دهد گفت : شركت مادر(كيا موتورز) معتقد است كه اين خودرو بدون اير بگ نيز استاندارد بوده و هيچ گونه سرمايه گذاري براي اضافه كردن اين سيستم نخواهد كرد.


وي افزود : شركت كيا به صراحت اعلام كرده كه به هيچ عنوان اجازه ي هيچ گونه دستكاري ايرانيان در مشخصات فني آن نخواهند داد و تنها دليل موجود براي توقف توليد ريو مغايرت با استانداردهاي ايران و عدم صدور مجوز براي نصب ايربگ توسط شركت مادر بوده است.

از سوي ديگر احمد نعمت بخش دبير انجمن خودرو سازان در ان خصوص مي گويد : توقف خط  توليد اين خودرو به علت فشار امريكا و تحريم كره جنوبي بوده است و به صحبتهاي گفته شده در خصوص ايربگ مربوط نمي شود.


نعمت بخش در ادامه صحبت هايش با اشاره به وضعيت خودروهاي جايگزين براي "ريو" گفت : در حال حاضر خودرو هاي جديدي همچون تيبا و قديمي ترهايي مانند پرايد را مي توان جايگزين اين خودرو كرد ، هر چند كه استراتژي صنعت خودرو اين است كه خودروهاي جديد تري را از نظر كيفيت ، مصرف سوخت و قيمت مناسب  در اينده ي نزديك توليد و روانه بازار كند كه در خصوص  ساخت رانا و دناي ايران خودرو اين  استراتژي پياده شده است و خودروسازي سايپا نيز  به همين ترتيب عمل خواهد كرد .

لازم به ذكر است به گفته ي مسئولان سايپا توليد خودروي ريو به دليل عدم اخذ مجوزهاي لازم از شركت كيا براي نصب ايربگ تا آخر امسال متوقف خواهد شد.
 

تهيه خبر : مريم محب اصفهاني

0
خوشم آمد
نظرات بینندگان
|
ناشناس
|
16 اسفند 1390 17:02:27
13
1
خبر بسيار حوب و حرفه اي تنظيم شده به شما تبريك ميگويم.
|
رسول
|
17 اسفند 1390 01:31:20
7
1
خب، این جنجال برانگیزترین استراتژی برای خودروسازان کاملا ایرانیست که ادامه دهند ساخت خودروهایی نظیر سایپا فلان و سایپا بهمان و 141و 131و 121و 111و 112و 110 یا با صندوق و بدون صندوق و دوگانه سوز و 4 در و 4 چرخ و وانت و از اینجور القاب هایی که بلندند به این ابوقراضه هاشون ببندند ... واقعا حیف و صد حیف که حتی نمیخوان بدونند صنعت خودرو سازی دنیا داره به چه سمت و سویی پیش میره و ایکاش که با اینجور ملغمه ها ارزش ایرانی ها رو اینقدر پایین نمی آوردند
|
ناشناس
|
17 اسفند 1390 23:16:16
12
1
آفرین آخه یکی به اینا بگه کجای دنیا پراید استفاده میکنن که حالا تو ایران اونو جایگزین ریو کنن
|
مهدی
|
05 خرداد 1391 17:30:16
1
15
چه بهتر ماشین بی ریختی بود به نظرم پراید از ریو زیباتره
|
محمد
|
28 مهر 1392 17:12:45
3
0
ب خاطر کیفیت بالای ریو نمیزارن جای پرایدو بگیره ایربگ کجا بوده اگه قرار بود کیا نزاره رو ماشیناش ایربگ نصب کنن الان جایگاهش این نبود
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
کلیه حقوق این اثر متعلق به سایت بازار خبر می باشد.
Copyright © 2011 Bazar Khabar. All rights reserved.
طراحی و تولید: گروه مهندسی انگاره نت