جستجو:
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 35592
زمان انتشار: 17 آبان 1391 13:10:00

همه چيز درباره هیوندای کوپه+قيمت و عکس

هیوندای کوپه این روزها باز هم سر زبان ها افتاده است. قیمت های نجومی مدل های دو در به خصوص برادر بزرگترش یعنی جنسیس باعث شده نمونه های دست دوم این کوپه دوست داشتنی باز هم جدی گرفته شوند.

هفت صبح: با نگاهی به طیف وسیع مدل های متنوع هیوندای به نمونه ای برمی خوریم که بازاری انحصاری را در کلاس خود فراهم کرده است؛ منظور همان هیوندای تریبون یا همان کوپه خودمان است که به عنوان ارزان ترین کوپه ارائه شده است.

در کشور چند سالی است که تیرش را سمت علاقه مندانی نشانه رفته است که توان خرید کوپه های گرانقیمت آلمانی را ندارند. اگرچه بعد از ورود جنسیس کوپه، این مدل تا حد بسیار زیادی در سایه قرار گرفت و وارداتش هم متوقف شد ولی باز هم نمی توان به راحتی چشم روی جذابیت ها و توانایی هایش بست؛ حتی اگر پیدا کردن مدل صفر آن کار سختی باشد!
 
در هر صورت قیمت های رو به رشد و نجومی خودروهای لوکس و به خصوص کوپه این روزها باعث شده که کمتر کسی سمت نمونه های صفر کیلومتر این دوستان برود. اینجاست که این خودروی دو در می تواند خیلی ها را به آرزوی کوپه سواری برساند؛ در واقع این خودرو تنها کوپه زیر 45 میلیون بازار است که هنوز هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. این بار سراغ این هیوندای جذاب رفته ایم تا ببینیم آیا در چارچوب یک خودروی اقتصادی مناسب و متفاوت قرار خواهد گرفت یا خیر؟
 
کوپه اصلا چی هست؟

 
هیوندای کوپه با وجود ظاهر به روزش خیلی هم جوان نیست! این خودرو در سال 1990 متولد و تا سال 1995 عرضه نسل اول آن ادامه پیدا کرد. سپس از سال 1996 تا 2001، نسل دوم جایگزین نسل اول در خط تولید شد؛ نسل سوم هم در سال 2006 فیس لیفت شد و پا به عرصه رقابت با خودروهایی گذاشت که کوپه را تبدیل به برگ برنده ای برای هیوندای کردند.

در واقع رقیبان مطرح کوپه در آن زمان، پژو 406 کوپه و تویوتا سیلیکا بودند که این هیوندای جذاب، طرحی پویاتر از آنها داشت و با بهینه سازی صورت گرفته سال های بعد، بیش از پیش مطرح شد. بد نیست بدانید مدل های ارائته شده به کشور هم در واقع نمونه های بهینه سازی شده نسل سوم هستند که به دو شکل شرکتی، توسط آسان موتور نماینده هیوندای در ایران و همچنین واردات آزاد به بازار عرضه شدند.
 
شکل و شمایل
 
با وجود مدل های کوپه موفق از برندهای مختلف در بازار و همچنین قدیمی شدن این محصول هیوندای، باز هم می توان طراحی آن را جذاب دانست؛ در واقع به دلیل خاص بودن کلاسش طرفداران زیادی به خصوص در میان جوانان دارد و هنوز هستند کسانی که با دیدن یک هیوندای کوپه محو تماشای آن شوند!

خطوط برجسته و تا حدودی عضلانی بدنه به وضوح اسپورت بودن این خودرو را نشان می دهند؛ خطوطی نرم که در تعامل کاملی با یکدیگر قرار دارند. ورودی بزرگ و یک تکه هوا روی سپر که پروژکتورهای دایره ای شکل در کناره های آن خودنمایی می کند به همراه چراغ های کشیده با نور زنون از جالب توجه ترین نکات بخش جلوی این هیوندای است. این نکته را هم نباید فراموش کرد که چراغ های جلو از کیفیت ساخت خوبی برخوردارند و برخلاف برخی از خودروها که پس از مدتی روکش چراغ مات و کدر شده و به دلیل آب بندی نامناسب ورود آب به کاسه چراغ را شاهد هستیم، در کیفیت چراغ های کوپه هیچ افت کیفیتی دیده نمی شود.
 
البته باید گفت که طرح نسبتا ساده نمای جانبی در مقابل اکثر رقیبان به روز حرف های زیادی برای گفتن ندارد و می تواند به مرور خسته کننده هم به نظر برسد. البته حس اسپورت بودن این کره ای همچنان شما را به وجد خواهد آورد؛ این حس زمانی تقویت می شود که با طرح قسمت عقب آن روبرو شوید. جایی که چراغ های هالوژن به همراه سر اگزوزی هایی که در دو طرف سپر عضلانی نصب شده اند و باله ای روی در صندوق عقب، مجموعه ای اسپورت، زیبا و هماهنگ را پدید آورده است.
 
درون کابین وامکانات
 
همانطور که تمام تلاش هیوندای برای اسپورت نشان دادن این کوپه بوده با ورود به داخل کابین هم این موضوع را به وضوح خواهید دید. مثلا استفاده از قطعات آلومینیومی روی داشبورد، پدال ها و فرمان نمونه ای از این تلاش هاست. به طور کلی طراحی داخل اتاق هیوندای کوپه از نظر بسیاری از دارندگانش ساده، هماهنگ و عامه پسند است اما استفاده از برخی قطعات بی کیفیت به وجه داخلی لطمه وارد کرده است.
 
از جمله کیفیت بسیار پایین چرم صندلی ها که در بسیاری نقاط به ویژه صندلی های جلو شاهد پوسیدگی؛ خوردگی و افت رنگ چرم خواهید بود که اگر اقدام به خرید روکشی دوم با کیفیت خوب کرده باشید از این مشکل در امان خواهید بود، ضمن اینکه صندلی ها تا حدودی اسپورت و کم ارتفاع در نظر گرفته شده اند اما به لطف آینه های بزرگ جانبی، دید اطراف بسیار خوب است.

ادوات داخلی هم آرگونومی خوبی دارند و به راحتی در دسترس قرار می گیرند. از آنجایی که هیوندای کوپه خودرویی 2+2 کوپه است، این انتظار می رود که در صندلی عقب با فضایی محدود روبرو باشیم که این انتظار اصلا بیهوده هم نیست؛ چرا که فضا بسیار کوچکتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. تا جایی که شخصی با قد متوسط تقریبا هیچ فضایی برای پاها ندارد و این فضای محدود با تنظیم دستی صندلی های جلو هم حل نخواهد شد.
 
 علاوه بر این قوس زیاد سقف با توجه به کلا خودرو، فضای بالای سر سرنشینان عقب را با محدودیت روبرو کرده و در دست اندازها برخورد سر با شیشه عقب اتفاقی عادی محسوب می شود؛ این یعنی خرید هیوندای کوپه به خانواده های پرجمعیت به هیچ عنوان توصیه نمی شود مگر اینکه قسمت عقب تنها به عنوان صندلی کودک استفاده شود.
 
 جدای از این تفاسیر باید به این نکته هم اشاره داشت که سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به خوبی از پس متعادل سازی دمای داخلی برمی آید و سانروف برقی هم لذت رانندگی را دو چندان می کند. در بحث ایمنی هم بد نیست بدانید در تاییدیه سازمان ایمنی بزرگراه های آمریکا، چهار ستاره از پنج ستاره نصیب هیوندای کوپه شده است. همچنین سیستم تثبیت کننده سرعت، شیشه ها با قابلیت کاهش نور آفتاب و سیستم ضد سرقت، از دیگر تجهیزات استاندارد کوپه به شمار می روند.
 
قلب تپنده
 
قلب تپنده این کوپه دوست داشتنی موتوری 2/6 لیتری با آرایش V شکل است که قدرتی در حدود 167 اسب بخار را زیر پدال گاز آماده باش نگه می دارد، ضمن اینکه حداکثر سرعتی که می توانید با آن تجربه کنید 218 کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی 9/9 لیتر برآورد شده است.
 
با این حال هیوندای سال هاست که از یک موتور پایه برای این محصول استفاده می کند و تنها در طول این چند سال به بهینه سازی آن پرداخته است. موتوری که گفته می شود پایه گازسوز است در محصولات شاسی بلند هیوندای مثل سانتافه و توسان مورد استفاده قرار می گیرد اما تفاوت در برنامه ریزی مجموعه الکترونیکی، توان نهایی و خروجی آن را کم کرده است.

همچنین جعبه دنده ای چهار سرعته تیپ ترونیک هم که هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را برعهده گرفته است. این نکته را هم فراموش نکنید که موتور هیوندای کوپه با اینکه پیشرانه ای با فناوری تاریخ گذشته است، اما در مقابل شش سیلندرهای دیگر به خصوص سوناتا که به مراتب موتوری مدرن تر دارد، از مقاومت و سازگاری بیشتری با شرایط برخوردار است و به شکلی می توان گفت سبب می شود در دراز مدت مراجعه کمتری به تعمیرگاه داشته باشید.
 
بالاخره
 
در کل می توان نتیجه گرفت که این کوپه محبوب هیوندای در بحث اقتصادی خودرویی قابل قبول است و می تواند در درازمدت به صرفه باشد و در عین حال لذت خاص و اسپورتی از رانندگی را هم فراهم کند ولی طراحی خاص و جوان پسند، آن را به خودرویی خانوادگی که رفاه همه سرنشینان را فراهم کند، تبدیل نکرده است.
 
عملکرد موتورش نسبتا قابل قبول بوده اما ضعف توان و قدرت آن را به عنوان یک کوپه اسپورت نمی توان نادیده گرفت. در نهایت تنها می توان گفت که هیوندای کوپه میشی است در لباس گرگ که در صورت خرید نمونه سالم و تمیزش پشیمان نخواهید شد.
 
نقاط قوت: طراحی خاص و جوان پسند، کیفیت خوب ساخت، تجربه یک رانندگی اسپورت
 
نقاط ضعف: به هیچ عنوان مناسب خانواده نیست، موتور متوسط
 
قیمت: مدل 2007: حدود 40 میلیون / مدل 2008: حدود 45 میلیون

47
خوشم آمد
نظرات بینندگان
|
مهدی
|
20 دی 1391 23:02:33
70
13
من دارمش.عالیه
|
ممد
|
13 فروردین 1392 06:50:40
31
16
خودرویی کاملا جوان پسند ودوست داشتنی است و من هم می خوام به مدت 2ماه هم که شده بخرمش.(مرسی به خاطر اطلاعاتتون)
|
مقداد
|
14 فروردین 1392 15:50:05
26
10
من اولین بار که دیدمش ازش خوشم اومده هنوزم خوشم میاد مرسی ازاطلاعاتتون
|
behnam
|
21 فروردین 1392 11:00:50
22
12
عالیه عاشق ماشینای کوپه ام.
|
مسعود بندري
|
27 فروردین 1392 19:12:23
28
9
من اول بين زانتيا و كوپه تفاوتي ميذاشتم اما حالا به اين نتيجه رسيدم كه زانتيا عددي نيست در برابر كوپه
|
سامی
|
28 فروردین 1392 18:25:01
31
12
کوپه عشقمه ای کاش داشتم
|
ALI
|
01 اردیبهشت 1392 00:22:52
24
8
من عاشقشم به زودی یکی میخرم از اطلاعاتتون واقعا ممنونم
|
یاسر
|
03 اردیبهشت 1392 15:08:58
16
9
مرسی از راهنماییت.میشه قیمت مدل 2007 رو حدودا به تاریخ روز بگین؟ممنون میشم
|
عاشق تنها
|
11 اردیبهشت 1392 00:03:07
16
8
منم عاشق كوپه ام
|
هومن
|
14 اردیبهشت 1392 14:12:32
11
11
مرسی بابت راهنمایی.فروشی دارین؟
|
فرهاد
|
28 اردیبهشت 1392 14:44:05
17
8
منم یکیشو دارم خیلیم دوسش دارم درجا که گاز میدم صدای غرش موتورش هاواگاردشو فعال میکنه صدای نازی میده هیچوقتم نمیفروشمش عاشقشم
|
امین شوماخر
|
03 خرداد 1392 10:16:26
13
10
عاشق دوهزاروهفتشم
|
عماد
|
09 خرداد 1392 18:11:58
10
18
دوستان شنیدم ماشین خیلی خشکی هست؟درست میگن؟؟
|
میترا
|
13 خرداد 1392 16:43:21
18
7
خیلی عالییه فقط این ماشین از گمرک رد شده که قیمتش انقده
|
سارا
|
20 خرداد 1392 12:10:52
24
11
من سفیدشو دارم عاشقشم خیلی ماشین توپییه
|
محد
|
22 خرداد 1392 00:38:59
18
3
من که ندارم چی کار کنم
|
مصطفی زاهدی
|
22 خرداد 1392 10:59:27
12
7
من جند وقته دیگه 1میشو میگیرم.عاشقش شدم.از اطلاعاطتون ممنون
|
پوریا مراغه
|
01 تیر 1392 13:47:10
18
3
خیلی عالیه کاش یکی بود با پیکان وانتم معاوضه میکرد یکمم انصاف داشت
|
امير
|
06 تیر 1392 08:28:43
27
5
واقعا ماشين جذابيه به طوري كه بيشتر مردم ارزوي دور زدن با كوپه را با خود به گور ميبرند
|
اویس
|
17 تیر 1392 22:29:47
11
6
عاشق کوپه ام مخصوصاقرمز
|
babi
|
20 تیر 1392 13:30:16
15
6
فقط ی جمله میتونم بگم=عاشقشم ولی ندارمش!اما خواهم خرید
|
داریوش
|
23 تیر 1392 14:06:52
13
3
خوراکه نفس نگو اوف صدای موتورش قلبتو به تکاپو میندازه
|
وحید
|
28 تیر 1392 13:39:29
10
3
قیمتهایی که گفتی در حال حاضر این نیست برو بالای 60 میلیون.کوپه فقط گوجه ای.همش سر 200 هزار تومن معاملم نشد.با تشکر از اطلاعاتتون
|
سعید
|
03 مرداد 1392 10:57:27
12
4
من 3ساله کوپه دارم واقعا ماشین خیلی عالی است واقعا ارزش خریدنشو داره
|
زهره
|
05 مرداد 1392 13:36:01
11
4
دیووووووونه وارعاشقشم نمیدونین وقتی توخیابون میبینم چه حس عجیبیه واسم .خلاصه بگم عاشقشم وآرزوی خریدنشو دارم ولی درحال حاضرندارم ولی مطمئنم یه روزی میخرم مطمئنم باتشکرازشما
|
زهره
|
05 مرداد 1392 13:49:30
13
4
عااااااااشقشم دیوونه وار بالاخره یه روزی منم صاحبش میشم ممنون ازآگهی تون
|
hesam
|
09 شهریور 1392 00:02:28
9
3
سلام منم یه 206 دارم که دارم بایه کوپه سفید میزنم خیلی ماشین توپیه خیلی عالیه ؟
|
abolfazl setoodeh
|
12 شهریور 1392 21:06:34
7
16
اول یبن سه ماشین شک داشتم بنز و بی ام و و این ماشین بنز رو برا خودم خریدم و این ماشینو برا کلفتم خریدم هر دو عالین
|
ميلاد
|
19 مهر 1392 15:16:33
4
14
من دونبالشم ممنؤن ميشم يكي بهم معرفي بكنه با تشكر
|
سعید
|
24 آبان 1392 01:23:56
9
3
کوپه واسم یه رویا بود که حالا تحقق پیدا کرده. حالا که دارمش دلم میخواد تا آخر عمر داشته باشمش. وقتی باهاش سرعت میگیری انگار سوار جنگده ای. من مدل ۲۰۸مشکی خریدم ۷۳ملیون. مرسی از اطلاعاتتون...
|
سعید
|
24 آبان 1392 01:27:04
12
4
من ۲۰۸مشکیشو دارم حاضرم با هرکی هر کجا با هر ماشینی که میگن کورس بندازمش
|
حبیب
|
10 آذر 1392 17:24:59
14
6
کلیه های خودم و بابامو هم فروختم ولی باز نخریدمش
|
علی
|
19 اسفند 1392 16:04:47
3
0
خیلی عالیه یکی میخرم
|
driver
|
24 اسفند 1392 15:53:30
1
1
داداشم یکی داره از نظر ظاهر خوبه اما از نظر موتور حرفی واسه گفتن نداره مصرف سوختش هم بالاست
|
محمدرضا
|
18 فروردین 1393 21:12:23
2
1
واقعا تو این رنج تکه!انشالا خدا یکی هم به ما میده!
|
Aref
|
06 اردیبهشت 1393 13:16:07
4
0
عالیست من یکیشو دارم مثل جت میمونه
|
مسعود 007
|
13 خرداد 1393 10:50:35
3
0
منم کوپه رو خیلی دوست دارم دارم سخت کار میکنم که بگیرمش چون خیلی بیسته حرف نداره
|
مجید
|
18 خرداد 1393 17:35:20
2
1
گوپه فول حرفه ای ش توربو عشق ولی چه فاید نیشه خرید هر کی داره مباکش باشه بیاد ما هم یه دور بزنه
|
علیرضا
|
08 مرداد 1393 12:56:53
0
0
واقعا عاشقشم ی دونه میگیرم رنگشم میکنم نارنجی...
|
مصطفي
|
26 شهریور 1393 11:09:48
1
0
سلام خيلي ازتيپش خوشم مياد عاشق رنگ نارنجيش هستم. الان سمندef7 دارم دارم برنامه ريزي مي كنم كه همين زودي ها بگيرم صرفا دنده دستي 6دنده
|
حمید
|
25 مهر 1393 03:03:50
0
0
کوپه فقط نقره ای و دنده ای.دارمشو عاشقشم.ممنون از اطلاعات فقط خواهشا تو سر قیمت ماشین نزن..
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
کلیه حقوق این اثر متعلق به سایت بازار خبر می باشد.
Copyright © 2011 Bazar Khabar. All rights reserved.
طراحی و تولید: گروه مهندسی انگاره نت