جستجو:
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 44837
زمان انتشار: 06 اردیبهشت 1392 14:30:00
درست 13 سال از تولید محصول جنجالی کیا موتورز. 13 سالی که برای طرف کره‌ای سرشار از پیشرفت بود و برای نماینده ایرانی‌اش بدون تغییر. حالا سومین نسل از ریو آمده تا با رقبای اروپایی و آمریکایی‌اش رقابت کند.
مشخصات، قیمت و تصاویر «ریو» مدل 2013

گروه خودرو ؛ بازار خبر _ سال 2000 میلادی کمپانی کیا موتورز قصد کرد تا پروژه Pride که برای آنها ناموفق تلقی می‌شد را، جبران کند. کار بر روی ساخت یک سدان چهار درب خانوادگی که قدری از پراید بزرگ‌تر بود، آغاز شد.

محصول جدید با نام Rio متولد شد. ریو خودرویی بود با امکاناتی متوسط، طراحی نسبتاً معقول، موتوری مناسب و قیمتی پایین. به خاطر همین ویژگی‌ها بود که توانست در اکثر بازارهای جهانی پرفروغ ظاهر شود. نسل اول آن با بهره‌گیری

از پلت‌فرم خوب شرکت هم‌وطن و همکار هیوندای Accent بیش از پیش‌بینی‌ها فروش رفت.

آنچه در ایران توسط سایپا تولید یا در حقیقت مونتاژ می‌شود، فیس‌لیفت تا تغییر چهره‌‌ای بود که کیا سال 2002 روی این خودرو اعمال کرده بود.

در حالی که ریو مدام در خارج از کشور با تغییر و تحول فنی روبه‌رو می‌شد، در ایران تنها رنگ و لعابش را عوض می‌‌کردند.

بین سال‌های 2005 و 2011 حتی نسل دوم ریو نیز آمد و رفت و خبری از تغییری خاص در ریوی تولید داخل نشد. با اینکه حرف و حدیث تولید ریو با جعبه‌دنده اتوماتیک چند وقتی است که شنیده می‌شود اما کیا از همان سال 2000 روی این خودرو جعبه‌دنده اتوماتیک نصب می‌کرد.

علاوه بر مدل آشنای چهار درب، از این خودرو نسخه‌های هاچ‌بک و استیشن نیز تولید شد که البته چشم ایرانی‌‌ها به جمالش روشن نشد.

سرانجام سال 2011 طی نمایشگاه معتبر ژنو بود که در غرفه کیا موتورز، از نسل جدید ریو با کد UB پرده‌برداری شد.

لازم به توضیح است که از نظر فنی، بین نسل جدید و مدل جدید تفاوت‌هایی است. چراکه ریوی نسل 3 اگرچه سال 2011 رونمایی شد ولی طی 2012 و 2013 دو بار با دو مدل جدید وارد بازار شد.

به طرز چشم‌گیری طراحی این خودرو پیشرفت کرده بود. زبان گرافیکی آن پیرو تولیدات اخیر کیا مانند سورنتو، سراتو و کدنزا در نظر گرفته شده بود.

حالا دیگر علاوه بر خط تولید اصلی در سوهاری کره‌، کارخانه‌هایی در چین، روسیه، اکوادور، اندونزی و فیلیپین نیز اقدام به تولید ریو می‌کنند.

مشخصات فنی

برای این خودرو 3 موتور بنزینی شامل نسخه‌های 1.2، 1.4 و 1.6 لیتری در نظر گرفته شد که قوی‌ترین آن 135 اسب‌بخار نیرو دارد. هم‌چنین برای طرفداران خودروهای گازوئیلی نیز دو نسخه 1.1 و 1.4 لیتری دیزلی طراحی شد.

استفاده از جعبه‌دنده جدید شش سرعته اتوماتیک، خبر خوبی برای مصرف‌کنندگان این خودرو بود.

طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4366، 1720 و 1455 میلی‌متر است که هنوز هم نشان می‌دهد خیلی قد و هیکل بلندبالایی ندارد. وزن خالص ریو 2013 تنها 1093 کیلوگرم است.

سرعت نهایی آن 203 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 آن نیز 7.8 ثانیه ثبت شده است.

قیمت

در بازارهای جهانی کیا ریو 2013 در 3 تیپ LX، EX و SX به فروش می‌رسند. طبیعی است که تفاوت در تیپ‌ها، شامل تفاوت در قدرت و حجم موتور نمی‌شود.

باور کردنی نیست که قیمت پایه برای تیپ LX‌ معادل 14 هزار و 700 دلار است.

مدل بعدی EX نیز 16 هزار و 500 دلار قیمت‌گذاری شده است. بهترین و در حقیقت گران‌ترین مدل ریو 17 هزار و 700 دلار است.

















64
خوشم آمد
بیان دیدگاه
نظرات بینندگان
|
محسنی
|
07 اردیبهشت 1392 00:52:03
93
4
چه خوبست که این آقای وزیر(غضنفری)که اینقدر سنگ خودروسازان داخلی را به سینه میزنند حداقل این خبر را بخوانن و ببینند چه ظلم و اجحافی باسم حمایت از تولید داخلی به اقشار ضعیف میکنند .من بازنشسته که 700هزار تومان حقوق میگیرم کی میتوانم همین ریوی 2002 از رده خارج را بخرم ؟چرا ایشان بفکر خودروساز بابت افزایش هزینه قیمت خودرواش را2/5برابر کرده هست ولی بفکر مصرف کننده ضعیف که حقوقش شاید 25 درصد اضافه شود نیست؟چرا خودروی 15000 دلاری که ارزانترین خودرو است من هرگز نبایست بتوانم سوار شوم؟و خودروی آشغال داخلی را بمن تحمیل میکنند که آنرا هم با این حقوق نمیتوانم بخرم؟
|
علیرضا میری سبزوار
|
07 اردیبهشت 1392 20:31:42
69
6
تو رو خدا این قدر با این قیمت ها مردم رو ازار ندید یا حداقل ورود خودرو را ازاد کنید بعد ببینید تولید ملی بازار داره یا نه
|
مصطفي
|
09 اردیبهشت 1392 12:57:13
47
2
من هم بانظر آقاي محسني موافقم وبايد شرايطي فراهم بشه كه قشرضعيف جامعه با شرايط حال حاضر بتونن با كمترين هزينه بهترين ماشين با برند خارجي براي يك بار سوار شوند.
|
امیر
|
12 اردیبهشت 1392 14:40:39
45
4
امیدوارم ما هم بتونیم بهترین ماشین ها را باقیمت مناسب بگیرم مرسی
|
ایرانی
|
17 تیر 1392 13:35:13
42
2
دلیل عدم پیشرفت ما اینه که ایرانی سر ایرانی خیلی راحت کلاه میزاره تازه اونم با هزار جور منت. واقعا متاسفم
|
مهریار
|
29 تیر 1392 03:28:24
31
6
لیاقت ماایرانیها همان پرایده که هرچندمدت یکبارشاهد مرگ عزیزانمان بهعلت کیفیت بالای ان باشیم
|
شهاب
|
13 مرداد 1392 13:53:52
27
2
جالبه که همین ریویی که فقط شکل ظاهرش شبیه ریوی 2002 خارجیه از امکانات اولیه و پیش پا افتاده و مسلمی مثل ایربگ ABS EBD و ... که در کاتالوگ شرکت سایپا برای نمایش آورده شده است هم بی بهره است ؟؟؟ چه برسد به اینکه بخواهد بروز رسانی شود.
|
رسول
|
27 مهر 1392 10:51:10
27
2
به نظر من ایران خودرو و سایپا نقش بسیار مهمی در کنترل جمعیت دارند مثلاً سالی حداقل 1000 نفر توسط پراید سایپا از جمعیت ایران کم میشه ( مرگ بر سایپا با پرایدش )
|
میثم
|
19 آبان 1392 19:03:16
18
2
من یه روزی این ماشینو میخررررررررررررررم!!!!!!!!!!!!!
|
جواد
|
19 آذر 1392 20:42:20
10
21
حرف نزنید ما خودرو ملی داریم برید تیبا بخرید حالشو ببرید !!!!!!!!!!!!1
|
محسن
|
30 آذر 1392 13:25:34
12
4
با سلام دوستان عزیز در این کشور بیان دیدگاههای درمورد خودرو هیچ دردی را دوا نمی کند ملت 34 سال است که زیر چکمه های دو هیولا به نامهای ایران خودرو وسایپا له شده است وتنها چیزی که دریافت کرده خودروی بی کیفیت آنهم از نوع بسیار گران قیمت بوده بتاز گی هم که پای خودروهای چینی به کشور باز شده !!!حالا چرا از این همه خودروی مطرح دنیا خودروی چینی وارد میشود خدا میداند ومسئولین خودرویی کشور
|
حسین
|
26 دی 1392 20:04:14
3
0
باسلام خدمتون عرض کنم ان موقع که اینا توایران مونتاژمی شدن کسی قبولشون نداشت حالا که وضعیت اینطوری شده همه می گن چی بود وچی نبود حقمون که بریم همون پراید بی کیفت سوارشیم و۲۰ میلون پولشو بدیم
|
سجاد
|
16 بهمن 1392 12:54:20
6
2
قیمت منطقه آزاد انزلی-رشت فول آپشن 54 میلیون با وام 20 میلیون تومانی
|
مهدی
|
20 بهمن 1392 19:50:48
6
0
سلام ب خدا نمیدونم چرا ما ایرانی ها فقد تو فکر سود زیا هستیم و فقد میخوایم جیب مون پور از پول بشه اما اندکی ب مردم یا طرف مقابل فکر نشه خداکنه این تجارها با انصاف تر بشن...!!!
|
شهید گمنام
|
23 فروردین 1393 09:42:02
1
0
سلام.میگم اگه بازار خودرو آزاد بشه, به نظرتون این ابوقراضه های داخلی رو کسی میخره؟ تحمیل این خوردروهای بی اساس داخلی واقعا ظلمه. وقتی یکی میتونه با همون هزینه ای که برای مثلا سمند میده, بره یه خودروی بسیار عالیتر از اون بخره, به نظرتون کسی میره سراغ ایران خوردرو و یا هر شرکت دیگه؟ تغییراتی که برای اتوموبیل توی کشور انجام میشه اینه که فقط چراغهاشو عوض کنن و یا کیسه هواشو در بیارن.
|
دوستی
|
23 فروردین 1393 09:46:15
3
0
من یه پیشنهاد خوب برای شرکت سایپا دارم. به جای کیسه هوا, یه نوع کفن اون تو کاربذارن که وقتی طرف تصادف میکنه, از فرمون بزنه بیرون و فوری طرف رو کفن کنه که دیگه بری پلیس زحمت جمع و جر کردن اعضای گمشده و متلاشی شده ی طرف نباشه. غسل هم که نیاز نیست.علتش اینه که طرف جوری تصادف میکنه که متلاشی میشه و تکلیف غسل ازش ساقط میشه.
|
نیما
|
05 اردیبهشت 1393 15:01:19
4
0
سلام دوستان میگم قیمت تو انزلی 54 میلیون تومانه بعد اگه بخواد پلاک ایران بخوره چقد میشه؟؟؟ اصن میشه ؟؟ اصن هستش؟؟؟
|
ناشناس
|
12 اردیبهشت 1393 22:29:30
1
0
مرسییییی
|
ناشناس
|
12 اردیبهشت 1393 22:33:26
3
0
این ریو کجا اون ریو کجا
|
جاوید
|
31 تیر 1393 13:07:07
1
0
واقعا خودروی ایزانی با این قیمت بیخوده
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
کلیه حقوق این اثر متعلق به سایت بازار خبر می باشد.